U okviru serije događaja pod nazivom Naučno obrazovanje za odgovorno društvo, predstavnici Centra za promociju nauke su u petak, 5. novembra, u OŠ „Petar Kočić“ u Inđiji, predstavili evropske projekte koji promovišu nove koncepte u STEM obrazovanju.
Kao jednu u nizu serije radionica, u okviru koncepta Naučno obrazovanje za odgovorno društvo, Centar za promociju nauke je u petak, 5. novembra 2021, održao radionicu u OŠ „Petar Kočić“ u Inđiji. Na radionici su bili prisutni nastavnici osnovnih i srednjih škola iz Inđije, uglavnom iz STEM disciplina, koji su imali priliku da se upoznaju sa novinama u STEM (engl: Science, Technology, Engineering, Math – nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika) obrazovanju kroz nekoliko evropskih projekata u kojima je Centar partner.
Centar za promociju nauke predstavlja nacionalnu kontakt tačku projekta Scientix pod čijom kapom se i održavaju ove radionice. Zapravo, Scientix predstavlja najveću mrežu nastavnika prirodnih nauka iz Evrope i shodno tome pruža mogućnost za saradnju i razmenu iskustava sa kolegama. Ova mreža dodatno nudi i veliki broj različitih besplatnih nastavnih resursa dostupnih onlajn za korišćenje zainteresovanim pojedincima. Ispred Centra, mogućnosti za nastavnike u okviru ovog projekta su predstavili Dobrivoje Lale Erić i dr Marjana Brkić, koji koordiniraju ovaj projekat za Srbiju.
Dodatno, na radionici je projekte Evropska Noć istraživača i SALL predstavila Danijela Vučićević. Cilj projekta SALL je pažljivo proučavanje i evaluacija metodologije i prakse škola kao otvorenih laboratorija u stvarnim životnim uslovima školskih zajednica različitih evropskih zemalja. Danijela je takođe predstavila i javni poziv Centra za promociju nauke, kao i rad Mreže naučnih klubova.
Dr Marjana Brkić je imala priliku da prisutnima približi mogućnosti koje nude projekti STEM School Label i DoSE iz okvira finansiranja Erazmus+, kao i projekat Podrška STEAM obrazovanju Fondacije „Ana i Vlade Divac“. STEM School Label je evropski projekat koji poziva škole da se samoevaluiraju u kontekstu primene STEM obrazovnih koncepta u školskoj praksi, dok je cilj projekta DoSE da pruži podršku školama širom Evrope u poboljšanju postojećih STEAM pristupa i njihovom obogaćivanju specifičnim elementima umetničkog stvaralaštva, kao i podsticanju mladih da se približe nauci, razvijaju naučna znanja i opredeljuju se za naučne karijere.
Dr Tanja Adnađević je predstavila rezultate projekta SySTEM2020, koji je fokusiran na učenje van školskih učionica, pre svega u domenu prirodnih nauka i matematike (engl. STEM).