Predstavnici Centra su u Naučnom klubu u Nišu, u utorak, 1. marta, održali radionicu Naučno obrazovanje za odgovorno društvo.
U utorak, 1. marta, od 19 časova, u Naučnom klubu u Nišu je predstavljeno nekoliko projekata iz domena STEM obrazovanja u kojima je Centar za promociju nauke partner – Scientix, STEM School Label, DoSE, Obrazovanje za digitalno društvo i SALL.
Radionica je počela uvodnim obraćanjem Danijele Vučićević i predstavljanjem aktivnosti CPN-a. Prisutni su upoznati sa velikim naučnopopularnim manifestacijama koje CNP organizuje, kao što su Maj mesec matematike i Noć istraživača.
Nakon toga, dr Marjana Brkić je prezentovala projekat Scientix, najveću evropsku mrežu nastavnika prirodnih nauka, koja povezuje nastavnike iz čitave Evrope i omogućava razmenu njihovih praksi i iskustava. Ovaj projekat promoviše i STEM discipline (eng. STEM: science, technology, engineering and mathematics), kao i inovativne pedagoške pristupe nastavi iz ovih oblasti. Scientix pruža i veliki broj alata, sistema podrške i mogućnost za obuku nastavnika, kroz mnoge vebinare i kurseve. Prisutnima su se obratili i Scientix ambasadori, Dalibor Todorović, Sonja Šumonja, Aleksandar Stojković, Marija Dikić, Anica Tričković i Bojana Mitričeski, koji su izneli svoja iskustva sa ovim projektom.
Jelena Rakić iz Fondacije „Ana i Vlade Divac“ prisutnima je predstavila projekat Obrazovanje za digitalno društvo i pozvala lokalne srednje škole da se odazovu na konkurs raspisan kroz ovaj projekat.
Pored toga, na radionici je predstavljen i projekat STEM School Label, čiji je glavni cilj prepoznavanje i akreditovanje škola na evropskom nivou koje su razvile inovativni pristup nastavi iz STEM predmeta. Nastavnici su pozvani i da učestvuju u STEAM (eng. STEAM: science, technology, engineering, arts and mathematics) izazovu organizovanom kroz projekat DoSE koji je osmišljen sa ciljem da se unaprede postojeći STEAM pristupi i prakse, i obezbede resursi i alati koji će nastavnicima i ostalim profesionalcima u obrazovanju pomoći u razvijanju STEAM strategija na nivou škole.
Prisutni su imali priliku da čuju i o projektu SALL, koji okuplja školske zajednice (nastavnike, učenike i njihove porodice), istraživačke institucije, naučne muzeje i centre, prostore neformalnog učenja i inovacija, poput postojećih živih laboratorija, kao i donosioce obrazovnih politika i uključi ih u intenzivan dijalog.