Jedanaesta po redu, upravo završena manifestacija Maj mesec matematike je kroz ovogodišnji program povezala gejming, stvaranje, druženje i matematiku kroz izložbe, radionice, predavanja i takmičenja na nekoliko lokacija u Beogradu
Upravo završena manifestacija Maj mesec matematike (M3) povezala je tokom dvadeset dana matematiku i gejming na dinamičan i kreativan način i pokazala kako se uz timski duh i nove formate mogu savladati i usvajati nova znanja. Ovogodišnji M3 organizovan je kroz saradnju Centra za promociju nauke, Nordeus fondacije i Matematičog instituta SANU, uz podršku kompanija Playstudios Europe i Schneider Electric.
Šta se sve dešavalo tokom maja? Programiranje, stvaranje priča, istraživanje matematike, saradnja, uvažavanje različitih znanja, obračunavanje sa predrasudama o matematici, najvažnije su lekcije naučene kroz osmišljavanje i igranje igara, izložbe i takmičenja, na nekoliko lokacija u Beogradu: u Silosima Beograd, Dorćol placu, Galeriji nauke i tehnike SANU i u Matematičkoj gimnaziji. Kroz mrežu naučnih klubova, program M3 uključio je i nastavnike osnovnih i srednjih škola iz cele Srbije.
Manifestacija je otvorena u Silosima, 10. maja, uz muziku ansambla za eksperimentalnu muziku Zabuna. Na otvaranju je istaknuto da matematički sadržaji ni ovoga maja neće ostati zatvoreni u učionicama i školskim programima, a majski program je pokazao da matematika može da postane inspiracija posetiocima svih generacija: ove godine, u raznim sadržajima M3 učestvovalo je oko 100.000 posetilaca, odigrano je više 30 predstava u Matemateatru, Naučni karavan je 20 puta doveo decu i nastavnike iz cele Srbije u posetu M3, smišljeno je više od 100 kreativnih radova za tetris, stiglo je preko 50 prijava za EduGejming, a na Gejm džemu se takmičilo više od 100 učesnika.
IZLOŽBE
Posetioci M3 imali su prilike da tokom maja posete tri izložbe: u Silosima Beograd/Gaia pokret, matematičkim naočarima sagledana je istorija video igara kroz nauku i obrazovanje, a posebno mesto posvećeno je fazama nastanka video igre kroz narativ, dizajn, kreiranje likova i programiranje.
Postavka posvećena matematičarima koji su živeli i školovali se u Beču tokom XIX veka, kada su se u Srbiji tek postavljali temelji modernog obrazovanju u oblasti matematike, za posetioce je bila otvorena u Galeriji nauke i tehnike SANU. Ovo je bila zanimljiva priča o nastanku modernog matematičkog obrazovanja, o prvim udžbenicima, prvim predavanjima više matematike i prvim doktorandima.
TETRIS IZ MAŠTE MLADIH TAKMIČARA
Uz podršku gejming studija Playstudios Europe organizovan je konkurs za sve koji su želeli da pokažu kako sve TETRIS može da izgleda. Tetris je jedna od najuspešnijih i najpopularijih igara na svetu, a ideja ovog konkursa bila je da se mladima pruži prilika da pokažu kako Tetris vide nove generacije i kakav je uticaj imao na njihov život i odrastanje.
Pobednicima su dodeljene nagrade 28. maja u okviru Gejming vikenda u Dorćol Placu. Prvo mesto osvojio je Aleksandar Kežić, učenik 3. razreda Gimnazije „Jovan Jovanović Zmaj“ u Novom Sadu, na drugom mestu bio je Anton Bojić, učenik 3. razreda osnovne škole iz Pančeva, a treće mesto osvojila je Marija Dobrodolac, koja pohađa drugi razred Srednje grafičke škole u Beogradu.
GEJMING VIKEND
Poslednji majski vikend obeležen je dinamičnom atmosferom u Dorćol Placu, u kojoj se takmičilo 12 timova dva dana i dve noći bez prestanka, praveći video-igre na zadatu temu: retro igre. M3 Gejming vikend protekao je u druženju, razmeni ideja, učenju, predstavljanju radova, izložbi i inspirativnim predavanjima, a organizovali su ga Nordeus fondacija, Playstudios Europe i Centar za promociju nauke.
Najbolja rešenja birana su na osnovu kriterijuma zabave, igrivosti, teme, inovativnosti i grafike, a oni koji su u najvećoj meri ispunili sve uslove i proglašeni su pobednicima jeste četvoročlani tim Kupljeni WinRAR, koga čine studenti Fakulteta organizacionih nauka i Visoke škole za IT: Lazar Cvetković Teodora Ćopić, Dimitrije Protić i Milan Vukašinović. Druga nagrada otišla je u ruke tima Bangag, a treće mesto su osvojili Trigger igrači. Žiri je specijalne nagrade za najposvećenije timove, koji su sve vreme stvarali iz Dorćol placa uz samo nekoliko sati sna, dodelio timovima LMAO i Ed Širan i Džindžeri.
Svi učesnici Gejm džema imaće mogućnost da posete gejming kompanije Nordeus i Playstudios Europe i razmene utiske sa kolegama koje su dugo u industriji.
PREDAVANJA
Dr Marko Suvajdžić, pomoćnik direktora Instituta za digitalne svetove na Univerzitetu Florida, profesor u Laboratoriji za digitalnu umetnost i nauku, kao i direktor Laboratorije za blokčejn na istom univerzitetu, održao je tri javna predavanja u sklopu Maja meseca matematike – u Matematičkoj gimnaziji, na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu i u Silosima.
MatemaTeatar
MatemaTeatar je matematičko pozorište u kome su, u malim interaktivnim predstavama, deca ravnopravno učestvovala sa velikim imenima nauke, baratajući matematičkim pojmovima. Program se izvodio u Silosima na tri scene: Arhimed i Hipatija, Pitagora i Pčele u mehurima.
NAUČNI KARAVAN
Naučni karavan je program osmišljen kao putujući autobus, koji je učenicima, nastavnicima, studentima i profesorima iz 15 gradova širom Srbije omogućio jednodnevnu posetu Beogradu i učešće u sadržajima M3. Naučni karavan je realizovan uz podršku kompanije Schneider Electric, koja je pre 10 godina pokrenula Centar za mlade talente, koji organizuje besplatne časove matematike i programiranja za učenike osnovnih i srednjih škola.
EduGejming
U susret manifestaciji M3, CPN je uz podršku Nordeus fondacije i Društva matematičara Srbije raspisao konkurs u okviru EduGejming programa: ovaj poziv je bio namenjen prvenstveno nastavnicima matematike i informatike osnovnih i srednjih škola. Od ukupno 51 prijave, izabrana su tri najkreativnija videa: iz Prve kragujevačke gimnazije, pod mentorstvom profesorke Jasmine Micić, stigla je edukativna igra pod nazivom „Nizovi“; edukativna igra „Mata Mapa“ stigla je iz Gimnazije „Josif Pančić“ iz Bajine Bašte, a mentorka je profesorka Jelena Stojkanović; i, pod mentorstvom profesora Aleksandra Jovanovića, u školi „Jovan Jovanović Zmaj“, u Svilajncu, osmišljena je igra kojom se utvrđuje gradivo povezano sa primenom jednačina i sistema jednačina.