Отворен Мејкерс лаб у Првој београдској гимназији

Отворен Мејкерс лаб у Првој београдској гимназији

Београд је добио Мејкерс лаб, простор за учење, истраживање и стицање знања из научно-технолошких области

Након отварања шест Мејкерс лабова у школама и градовима широм Србије у Чачку, Вршцу, Лесковцу, Зајечару, Књажевцу и Руском Крстуру, дошао је ред и на Београд. Отварањем Мејкерса у Првој београдској гимназији, више од 1.000 ђака у овој школи добило је простор у ком се учи, истражује, конструише, користе се алати, учи о науци и технологији, предузетништву, тимског раду и стичу знања потребна за занимања 21. века.

Заједно са својим наставницима, моћи ће да изведу све од одржавања дебата, истраживања, скупова на тему науке и технологије, као и да користе целине намењене за дигиталну фабрикацију и обраду различитих материјала за редовну наставу, додатне програме, као и за фестивале науке широм Србије.

Поводом отварања новог Мејкерс лаба у Првој београдској гимназији окупили су се, поред представника Групе за образовање, и наставници, ђаци, представници школске управе и Министарства науке, технолошког развоја и иновација. Присутнима су се обратили у име школе Александар Андрејић, директор гимназије, Наташа Мајстровић, наставница информатике и координатор Мејкерс лаба, Вукашин Гроздић, државни секретар Министарства науке, технолошког развоја и иновација, као и представници Групе за образовање: др Марјана Бркић, в.д. директора Центра за промоцију науке, Дарко Радичанин, директор Достигнућа младих у Србији, и Милош Ђуричанин, директор стратегије и развоја Нордеус фондације.

Наставник физике и координатор Мејкерс лаба Чедо Шкорић, као и ученик Павле Станојевић демонстрирали су неке од експеримената и поделили задовољство стварањем нових услова за заједнички напредак и размену између ученика и наставника.

Након тога некадашњи ђак генерације Михаило Мирковић (освајач олимпијске медаље из хемије, са патентима у области хемије), а сада студент треће године Технолошко-металуршког факултета, одржао је кратко научнопопуларно предавање и објаснио зашто се радо посвећује раду са ученицима гиманзије коју је похађао.

 

Остале активности