Nastavak aktivnosti na projektu STEAM Learning Ecologies u Gimnaziji „Patrijarh Pavle“

Nastavak aktivnosti na projektu STEAM Learning Ecologies u Gimnaziji „Patrijarh Pavle“

Gimnazija „Patrijarh Pavle“ ugostila je 13. decembra predstavnike Centra za promociju nauke na radionici u okviru projekta STEAM Learning Ecologies, sa ciljem kreiranja ekologija i puteva učenja u okviru ambijentalne nastave.

Projekat STEAM Learning Ecologies (SLE) predviđa kreiranje ekologija učenja prema konceptu otvorenog školovanja. Gimnazija „Patrijarh Pavle“ biće inicijator prve ekologije u Srbiji, pri čemu će sprovesti sa svojim učenicima pilot ekologiju na temu psiho-fizičkog zdravlja.

Kroz radionicu je nastavnicima najpre predstavljena SLE metodologija i način oblikovanja ekologija učenja i lokalnih partnerstava. Kako princip otvorenog školovanja podrazumeva da se deo aktivnosti u okviru teme obavlja van škole, nastavnicima su predstavljeni primeri ekologija i koje sve partnere one mogu uključivati (npr. muzeje, kompanije, gradske uprave, itd.).

Nakon predstavljanja projekta, nastavnici su identifikovali kao jedan od većih problema u svojoj okolini zagađenost i nedostatak prostora za fizičke aktivnosti učenika. Iz ove analize se izrodila ideja ekologije učenja koja će imati za cilj da pospeši psiho-fizičko zdravlje školske, ali i lokalne zajednice.

U drugom delu radionice, nastavnici su podeljeni u timove sa ciljem razrade njihove ekologije učenja kroz različite SLE dimenzije. Jedna grupa je kreirala puteve učenja i istraživala potencijalne partnere. Druga grupa je ispitivala načine na koje bi aktivnosti ekologije mogle da se uklope u kurikulum i koji bi produkti učenja u tom slučaju bili. Konačno, treća grupa je razmatrala mogućnosti realizacije ovih aktivnosti uz osvrt na inkluziju različitih grupa, predlažući uz to karijerne puteve koji bi mogli da inspirišu učenike u toku ovog projekta.

Na samom kraju radionice nastavnici su zajednički osmislili redosled aktivnosti koje bi ekologija mogla da pokrije, koje uključuju, između ostalog, terensko anketno istraživanje, analizu podataka, kreiranje maketa, 3D modelovanje, i organizaciju sportskih događaja na otvorenom.

Nakon sprovođenja pilot ekologije, SLE projektu biće priključeno još 10 škola u Srbiji koje će osmisliti i pokrenuti ekologije učenja u svojim lokalnim zajednicama sa ciljem da ova partnerstva budu održiva i da potpomažu kako školu, tako i širu zajednicu.

Ostale aktivnosti