Kreiranje nastavnih scenarija za klimatske promene u okviru projekta Carbon Act

Kreiranje nastavnih scenarija za klimatske promene u okviru projekta Carbon Act

Nastavnici iz Mejkers labova okupili su se 7. decembra u Naučnom klubu Beograd, kako bi u procesu ko-kreacije osmislili nastavne scenarije pomoću kojih se klimatske promene mogu predavati u školama.

U okviru Carbon Act projekta predviđeno je da se osmisle nove načine za uklapanje klimatskih promena u školske kurikulume. Sa ovim ciljem su okupljeni nastavnici predmeta prirodnih nauka, predstavnici Mejkers labova u prostoru Naučnog kluba Beograd.

Jedan od glavnih ciljeva projekta Carbon Act je integracija teme klimatskih promena u školske programe u kontekstu dostizanja Ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih nacija. Kroz tri radne faze − istraživanje, pilotiranje i implementaciju − projekat će pokušati da obezbedi široko usvajanje i integraciju klimatskih promena u STEAM nastavu, kao i u strateške okvire na nivou škola.

Nastavnicima su tokom radionice najpre predstavljene ideje i potencijalne opcije za uklapanje klimatskih tema u kurikulume različitih predmeta tako da se koncept klimatskih promena što bolje dočara učenicima različitog nivoa znanja i iz različitih razreda. Diskutovalo se o opcijama koje su dostupne nastavnicima kroz praćenje njihovog redovnog plana i programa.

U drugom delu radionice su nastavnici u timovima razvijali ideje koje će sprovesti u svojim učionicama. Ovi scenariji učenja predstavljaju sažet plan časa koji će moći da se podeli sa drugim nastavnicima i koristi u školama širom Srbije, što je dodatna vrednost ovog projekta.

Uz osmišljavanje scenarija, nastavnici su razmatrali i pristup otvorenog školovanja kroz metodologiju projekta STEAM Learning Ecologies (SLE). Kako klimatske promene kritično utiču na različite aspekte ljudskog života, uključujući stabilnost zajednica, zdravstvenih sistema i celokupnog ljudskog blagostanja, ovom problemu se mora pristupiti ne samo školski, već sistematski.

Projekat SLE kroz koncept ekologija učenja pokušaće da ovaj problem smesti u lokalnu zajednicu, tako da će škole uz saradnju sa više partnerskih institucija i privatnog sektora pokušati da pronađu rešenja za ove probleme kroz različite puteve učenja unutar i izvan škole.

Finansirano sredstvima Evropske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Evropske unije ili Evropske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Evropska unija ni EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Ostale aktivnosti

Politika upravljanja kolačićima

Kolačići su male tekstualne datoteke koje se koriste kako bi korisničko iskustvo na veb-sajtovima bilo efikasnije. Zakonom je predviđeno da možemo čuvati kolačiće na vašem uređaju ako su strogo neophodni za rad ovog sajta. Za sve ostale tipove kolačića nam je potrebna vaša saglasnost. Saznajte više o tome kako obrađujemo lične podatke iz naše Politike privatnosti.