Nastavnici iz Mejkers labova okupili su se 7. decembra u Naučnom klubu Beograd, kako bi u procesu ko-kreacije osmislili nastavne scenarije pomoću kojih se klimatske promene mogu predavati u školama.
U okviru Carbon Act projekta predviđeno je da se osmisle nove načine za uklapanje klimatskih promena u školske kurikulume. Sa ovim ciljem su okupljeni nastavnici predmeta prirodnih nauka, predstavnici Mejkers labova u prostoru Naučnog kluba Beograd.
Jedan od glavnih ciljeva projekta Carbon Act je integracija teme klimatskih promena u školske programe u kontekstu dostizanja Ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih nacija. Kroz tri radne faze − istraživanje, pilotiranje i implementaciju − projekat će pokušati da obezbedi široko usvajanje i integraciju klimatskih promena u STEAM nastavu, kao i u strateške okvire na nivou škola.
Nastavnicima su tokom radionice najpre predstavljene ideje i potencijalne opcije za uklapanje klimatskih tema u kurikulume različitih predmeta tako da se koncept klimatskih promena što bolje dočara učenicima različitog nivoa znanja i iz različitih razreda. Diskutovalo se o opcijama koje su dostupne nastavnicima kroz praćenje njihovog redovnog plana i programa.
U drugom delu radionice su nastavnici u timovima razvijali ideje koje će sprovesti u svojim učionicama. Ovi scenariji učenja predstavljaju sažet plan časa koji će moći da se podeli sa drugim nastavnicima i koristi u školama širom Srbije, što je dodatna vrednost ovog projekta.
Uz osmišljavanje scenarija, nastavnici su razmatrali i pristup otvorenog školovanja kroz metodologiju projekta STEAM Learning Ecologies (SLE). Kako klimatske promene kritično utiču na različite aspekte ljudskog života, uključujući stabilnost zajednica, zdravstvenih sistema i celokupnog ljudskog blagostanja, ovom problemu se mora pristupiti ne samo školski, već sistematski.
Projekat SLE kroz koncept ekologija učenja pokušaće da ovaj problem smesti u lokalnu zajednicu, tako da će škole uz saradnju sa više partnerskih institucija i privatnog sektora pokušati da pronađu rešenja za ove probleme kroz različite puteve učenja unutar i izvan škole.
Finansirano sredstvima Evropske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Evropske unije ili Evropske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Evropska unija ni EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za njih.