Centar za promociju nauke bio je deo javne rasprave o otvorenom školovanju u Evropskom parlamentu u Briselu. Cilj ovog događaja, koji je organizovan u okviru projekta STEAM Learning Ecologies, bio je da iznese politički predlog i obezbedi podršku Evropske unije u razvoju otvorenog školovanja.
Otvoreno školovanje dobija na zamahu u Evropi, jer povećava dostupnost i fleksibilnost obrazovanja. Ova transformacija je u skladu sa rastućom povezanošću i međuzavisnošću društava širom sveta, koje se kreće povećanom konkurencijom u oblasti nauke i tehnologije. Poslednjih godina, u Evropi se primećuje pad interesovanja studenata za karijere u vezi sa naukom i tehnologijom. Rodni jaz u STEM oblastima opstaje, a došlo je i do ograničenog rasta inovacija zasnovanih na nauci. Shodno tome, Evropa se suočava sa nedostatkom pojedinaca sa naučnom ekspertizom. Da bi se prevazišli ovi izazovi, imperativ je jačanje sistema obrazovanja i obuke nastavnika.
U tom kontekstu, projekat SLE ima za cilj stvaranje novih otvorenih školskih partnerstava u lokalnim zajednicama kako bi se podstaklo poboljšano naučno obrazovanje za sve građane i doprinelo kontinuumu učenja za sve.
Politički predlog predstavljen u Evropskom parlamentu iznosi početne nalaze i preporuke o izazovima i mogućnostima povezanim sa upotrebom i integracijom otvorenog školovanja u naučno obrazovanje i kroz stvaranje i razvoj STEAM ekologija učenja širom Evrope. Tokom diskusije razmatrane su opcije za institucionalizaciju otvorenog školovanja, potencijalna sredstva finansiranja i preporuke za integraciju ovog koncepta u redovne školske sisteme.
Nakon ovog događaj održan je sastanak konzorcijuma projekta SLE kojim rukovodi European Schoolnet. Predstavljeni su rezultati nakon prve godine projekta i razmatrane su dalje opcije za rad. Centar za promociju nauke razvija pilot-ekologiju učenja sa Gimnazijom „Patrijarh Pavle“, nakon čega će tokom 2024. godine ekologije učenja obuhvatiti još deset škola. Cilj ovog poduhvata je formiranje dugoročnih partnerstava između škola i lokalnih aktera (fakulteta, instituta, muzeja, kompanija, pozorišta, itd.) tako da se proces učenja odvija u kontekstu realnog sveta i potpomaže rešavanju problema u lokalnoj zajednici.