У априлу и мају, Центар за промоцију науке и Гимназија „Патријарх Павле“ остварили су сарадњу у склопу пројекта STEAM Learning Ecologies и заједнички реализовали неколико важних активности.
Наставници и ученици Гимназије „Патријарх Павле“ већ дуго одржавају редовну амбијенталну наставу ван школских учионица. Овога пута, своје искуство су искористили за решавање једног од дугогодишњих проблема школе, а то је недостатак фискултурне сале.
Пројекат STEAM Learning Ecologies има за циљ да приступ отвореног школовања кроз СТЕАМ праксе приближи ученицима уз решавање проблема који су релевантни за заједницу, а уз укључивање и других интересних страна. Кроз овај пројекат, ученици и наставници Гимназије „Патријарх Павле“ укључили су архитекте, истраживаче, градска предузећа, студенте, спортисте, и новинаре, како би заједно развили план за добијање фискултурне сале и подигли свест о важности психофизичког здравља.
Ђаци су најпре уз помоћ архитекте израдили дизајн своје жељене сале, а потом су посетили Мејкерс спејс Центра за промоцију науке, где су израдили 3Д макете опреме коју би волели да имају у својој сали. У мејкерсу, ученици су научили како да користе 3Д штампаче, креирају дизајн за штампу и дају финална решења макета.
Поред овога, ученици су организовали и спровели низ активности које укључују трку на Ади Циганлији, квиз, предавања, истраживање о психофизичком здрављу њихових вршњака, као и израду здравог плана исхране. Учесници пилот екологије су показали важност изласка из школе како би се школско знање применило у стварном свету.
Ова пилот екологија учења је тек први корак STEAM Learning Ecologies пројекта. На основу овог модела, ЦПН ће помоћи оснивање и развој још 10 екологија учења у Србији. Циљ је да ове екологије буду одрживе, да се школе повежу са широм заједницом, као и да раде на решавању реалних проблема које сматрају важним у својим локалним заједницама.