STEAM Learning Ecologies na Mejkers konferenciji

STEAM Learning Ecologies na Mejkers konferenciji

Nakon implementacije pilot ekologije učenja u Gimnaziji „Patrijarh Pavle“, STEAM Learning Ecologies ulazi u novu fazu projekta u kojoj se uključuje još bar 10 ekologija učenja širom Srbije.

Projekat STEAM Learning Ecologies predsatvljen je učesnicima i organizatorima Mejkers konferencije koja je održana 15-16. oktobra u Vrnjačkoj Banji. Kako prokejat sada ulazi u zrelu fazu, otvara se mogućnost za priključivanje bar 10 novih ekologija učenja.

Ekologija učenja je koncept koji se odnosi na kompleksno okruženje u kojem se odvija učenje, uključujući sve resurse, ljude, aktivnosti, alate i čitav kontekst koji utiče na proces sticanja znanja. Ovaj koncept podrazumeva da učenje nije ograničeno na formalne institucije kao što su škole i univerziteti, već se dešava u različitim kontekstima i situacijama koje zajedno čine mrežu ili „ekosistem“ učenja.

Cilj projekta STEAM Learning Ecologies je mapiranje postojećih i stvaranje novih ekologija učenja na lokalu. U projektu učestvuje 13 partnerskih zemalja, pri čemu je projektom predviđeno da do završetka postoji repozitorijum od minimum 100 ekologija učenja i njihovih rezultata.

Projekat se fokusira na ekologije učenja sa ciljem da se STEAM obrazovanje izmesti van konteksta školske učionice, kako bi se znanje iz STEAM oblasti lakše uvezalo sa realnim svetom i približilo učenicima. Sam koncept ekologije učenja potiče od ideje otvorenog školovanja (engl. open schooling) i podrazumeva ekosistem više lokalnih partnera.

Sa konceptom otvorenog školovanja i ekologija učenja imali su priliku da se bliže upoznaju nastavnici, kao i predstavnici industrijskog i nevladinog sektora. Predstavljeni su rezultati pilot ekologije učenja, dok su prisutni pozvani da se pridruže sve široj STEAM Learning Ecologies zajednici i učestvuju u narednoj fazi projekta.

Ostale aktivnosti