CPN tribina o Fejsbuku

CPN tribina o Fejsbuku

Na CPN tribini 25. marta, u Velikoj sali SKC-a, govorilo se o tome kako društvene mreže utiču na formiranje naših stavova i donošenje odluka

[:]

_MMM6650

Martovska CPN tribina o društvenim mrežama održana je 25. marta u Velikoj sali Studentskog kulturnog centra. Tema tribine izazvala je veliko interesovanje medija, ali i korisnika društvenih mreža u Srbiji, kojih je, prema podacima, više od 3 miliona.

Pred mnogobrojnim posetiocima SKC-a, Mašan Bogdanovski sa Filozofskog fakulteta, Đorđe Pavićević sa Fakulteta političkih nauke i Nebojša Krivokuća, kreativni direktor reklamne agencije Communis, pokušali su da daju odgovor na to kako je novi način komunikacije putem društvenih mreža izmenio našu percepciju stvarnosti, privatnosti, ličnog identiteta, informacija i znanja.

Tribinu je moderirao Slobodan Bubnjević iz CPN-a.

_MMM6646

_MMM6648

„Iako je u početku komunikacija putem društvenih mreža izgledala kao veliko rasterećenje, jer je niste morali vezivati za svoj realni život, sada se pretvorila u to da gubimo kontrolu nad vlastitim identitetom i pravom da budemo „izbrisani“ iz virtuelne memorije“ naglašava Đorđe Pavićević. Prema njegovim rečima, postoji značajna razlika u identitetu ljudi u realnom i virtuelnom životu.

Kako navodi filozof Mašan Bogdanovski, veoma je teško izvući prave informacije iz šume informacija koja postoji na internetu.

„Više nije dovoljno biti promišljen i hladne glave probirati informacije, već je neophodno imati širinu koja nedostaje modernom obrazovanju i to je ono što pogoduje ovoj vrsti prezasićenosti informacijama“, dodao je Bogdanovski.

_MMM6655

_MMM6597

Međutim, kako navodi Nebojša Krivokuća, marketinški stručnjak, društvene mreže nisu promenile mnogo toga u načinu na koji se komunicira. Prema njegovim rečima, jedino što se promenilo je brzina protoka informacija.

„Društvene mreže nam sve više služe kao novi kanal za informisanje, dok s druge strane zbog društvenih mreža zakazujemo kada nešto konkretno treba da se uradi, poput protesta na Studentskom trgu“, objašnjava Krivokuća.

Bogdanovski govori o ključnom problemu prezasićenosti informacijama, a to je da li ćemo se vratiti autoritetima koji će nas „spasiti“. Kako navodi, na društvenim mrežama, kao i u realnom životu, ljudi imaju običaj da se zatvaraju po grupama, u kojima nalaze svoje istomišljenike i u kojima se osećaju sigurno.

_MMM6595

_MMM6620

Kvalitet informacija je veliki problem, naglašava Pavićević. On zavisi od percepcije i toga koliko zaista želite da dobijete pravu informaciju. Neophodno je kritički procenjivati i vršiti selekciju. On naglašava da je poplava informacijama takođe  promenila način na koji se radi, ali je uticala i na sam sadržaj rada.

Na pitanje koja je razlika u  kampanjama koje se vode u realnom životu i na društvenim mrežama, Krivokuća odgovara da suštinska razlika ne postoji i da su „trikovi“ isti kao što su nekada i bili.

„I dalje važi pravilo da ako informacija nije istinita, ona ubrzo propada. Dobra priča i dalje ostaje važna“, dodaje Krivokuća.

Bogdanovski naglašava i da znanje mora da prati istinu kroz svetove. Neophodno je da ispunimo sve dužnosti procesa putem kojeg saznajemo stvari, jer nismo više u situaciji da nam informacija nije dostupna, već je skrivena u šumi informacija. Društvene mreže nas najviše „ubijaju“ u tom smislu da sve teže razlučujemo šta je bitno u životu.

_MMM6674

_MMM6617

Krivokuća smatra da nas je web 2.0 vratio korenima i da više verujemo informciji koja ide „od usta do usta“, u vidu komentara ili preporuke prijatelja i poznanika, nego korporativnom narativu.

„Aktuelni fenomen botova zasniva se upravo na ovome. Međutim, botovi su propali kao ideja, jer folirante prepoznajemo na isti način kao i u realnom životu“, naglašava Krivokuća.

Na pitanje iz publike o privatnost na internetu, sagovornici su se složili da se ljudi ponašaju kao da privatnost ne žele. Po prvi put u  istoriji imamo priliku da postanemo mediji, a komunikacija se bazira na našoj želji da budemo popularni. Kako učesnici tribine naglašavaju, to je cena koju plaćamo.

_MMM6638

_MMM6606

Istražite više o CPN tribinama na ovom linku.

Ostale aktivnosti

Politika upravljanja kolačićima

Kolačići su male tekstualne datoteke koje se koriste kako bi korisničko iskustvo na veb-sajtovima bilo efikasnije. Zakonom je predviđeno da možemo čuvati kolačiće na vašem uređaju ako su strogo neophodni za rad ovog sajta. Za sve ostale tipove kolačića nam je potrebna vaša saglasnost. Saznajte više o tome kako obrađujemo lične podatke iz naše Politike privatnosti.