Tоком септембра Центар за промоцију науке је заједно са партнерима из Групе за образовње отворио 11 нових Мејкерс лабова. Мејкерс конференција окупила је у Врњачкој бањи представнике свих 25 тренутно отворених Мејкерс лабова, где се у току два дана, 15. и 16. октобра, дискутовало о реализацији програма у лабовима у наредних годину дана. Овом приликом, Центар је представио пројекте Како ваш мозак ради и STEAM Learning Ecologies.
У оквиру пројекта Како ваш мозак ради који је остварен уз подршку Америчке амбасаде, наставници из Мејкерс лабова широм Србије добили су прилику да се упознају са неуронаукама из прве руке кроз обуке које је спровео Центар. Представници Центра су донирали уради-сам неуронаучну опрему и обучили наставнике из 15 Мејкерс лабова да исту користе у настави и за спровођење ваннаставних активности.
Наставници су се на Мејкерс конференцији упознали са још потенцијалних начина да се опрема за неуронауке користи кроз учешће у пројекту STEAM Learning Ecologies. Након имплементације пилот екологије учења у Гимназији ,,Патријарх Павле”, пројекат STEAM Learning Ecologies улази у нову фазу пројекта у којој се укључује још бар 10 екологија учења широм Србије.
Екологија учења је концепт који се односи на комплексно окружење у којем се одвија учење, укључујући све ресурсе, људе, активности, алате и читав контекст који утиче на процес стицања знања. Овај концепт подразумева да учење није ограничено на формалне институције као што су школе и универзитети, већ се дешава у различитим контекстима и ситуацијама које заједно чине мрежу или „екосистем“ учења.
Циљ пројекта STEAM Learning Ecologies је мапирање постојећих и стварање нових екологија учења на локалу. У пројекту учествује 13 партнерских земаља, при чему је пројектом предвиђено да до завршетка постоји репозиторијум од минимум 100 екологија учења и њихових резултата.
Пројекат се фокусира на екологије учења са циљем да се STEAM образовање измести ван контекста школске учионице, како би се знање из STEAM области лакше увезало са реалним светом и приближило ученицима. Сам концепт екологије учења потиче од идеје отвореног школовања (енг. open schooling) и подразумева екосистем више локалних партнера.
Са концептом отвореног школовања и екологија учења имали су прилику да се ближе упознају наставници, као и представници индустријског и невладиног сектора. Представљени су резултати пилот екологије, док су присутни позвани да се придруже све широј STEAM Learning Ecologies заједници и учествују у наредној фази пројекта.