Tokom septembra Centar za promociju nauke je zajedno sa partnerima iz Grupe za obrazovnje otvorio 11 novih Mejkers labova. Mejkers konferencija okupila je u Vrnjačkoj banji predstavnike svih 25 trenutno otvorenih Mejkers labova, gde se u toku dva dana, 15. i 16. oktobra, diskutovalo o realizaciji programa u labovima u narednih godinu dana. Ovom prilikom, Centar je predstavio projekte Kako vaš mozak radi i STEAM Learning Ecologies.
U okviru projekta Kako vaš mozak radi koji je ostvaren uz podršku Američke ambasade, nastavnici iz Mejkers labova širom Srbije dobili su priliku da se upoznaju sa neuronaukama iz prve ruke kroz obuke koje je sproveo Centar. Predstavnici Centra su donirali uradi-sam neuronaučnu opremu i obučili nastavnike iz 15 Mejkers labova da istu koriste u nastavi i za sprovođenje vannastavnih aktivnosti.
Nastavnici su se na Mejkers konferenciji upoznali sa još potencijalnih načina da se oprema za neuronauke koristi kroz učešće u projektu STEAM Learning Ecologies. Nakon implementacije pilot ekologije učenja u Gimnaziji ,,Patrijarh Pavle”, projekat STEAM Learning Ecologies ulazi u novu fazu projekta u kojoj se uključuje još bar 10 ekologija učenja širom Srbije.
Ekologija učenja je koncept koji se odnosi na kompleksno okruženje u kojem se odvija učenje, uključujući sve resurse, ljude, aktivnosti, alate i čitav kontekst koji utiče na proces sticanja znanja. Ovaj koncept podrazumeva da učenje nije ograničeno na formalne institucije kao što su škole i univerziteti, već se dešava u različitim kontekstima i situacijama koje zajedno čine mrežu ili „ekosistem“ učenja.
Cilj projekta STEAM Learning Ecologies je mapiranje postojećih i stvaranje novih ekologija učenja na lokalu. U projektu učestvuje 13 partnerskih zemalja, pri čemu je projektom predviđeno da do završetka postoji repozitorijum od minimum 100 ekologija učenja i njihovih rezultata.
Projekat se fokusira na ekologije učenja sa ciljem da se STEAM obrazovanje izmesti van konteksta školske učionice, kako bi se znanje iz STEAM oblasti lakše uvezalo sa realnim svetom i približilo učenicima. Sam koncept ekologije učenja potiče od ideje otvorenog školovanja (eng. open schooling) i podrazumeva ekosistem više lokalnih partnera.
Sa konceptom otvorenog školovanja i ekologija učenja imali su priliku da se bliže upoznaju nastavnici, kao i predstavnici industrijskog i nevladinog sektora. Predstavljeni su rezultati pilot ekologije, dok su prisutni pozvani da se pridruže sve široj STEAM Learning Ecologies zajednici i učestvuju u narednoj fazi projekta.