ЦПН трибина о Фејсбуку

ЦПН трибина о Фејсбуку

На ЦПН трибини 25. марта, у Великој сали СКЦ-а, говорило се о томе како друштвене мреже утичу на формирање наших ставова и доношење одлука

[:]

_MMM6650

Мартовска ЦПН трибина о друштвеним мрежама одржана је 25. марта у Великој сали Студентског културног центра. Тема трибине изазвала је велико интересовање медија, али и корисника друштвених мрежа у Србији, којих је, према подацима, више од 3 милиона.

Пред многобројним посетиоцима СКЦ-а, Машан Богдановски са Филозофског факултета, Ђорђе Павићевић са Факултета политичких науке и Небојша Кривокућа, креативни директор рекламне агенције Communis, покушали су да дају одговор на то како је нови начин комуникације путем друштвених мрежа изменио нашу перцепцију стварности, приватности, личног идентитета, информација и знања.

Трибину је модерирао Слободан Бубњевић из ЦПН-а.

_MMM6646

_MMM6648

„Иако је у почетку комуникација путем друштвених мрежа изгледала као велико растерећење, јер је нисте морали везивати за свој реални живот, сада се претворила у то да губимо контролу над властитим идентитетом и правом да будемо „избрисани“ из виртуелне меморије“ наглашава Ђорђе Павићевић. Према његовим речима, постоји значајна разлика у идентитету људи у реалном и виртуелном животу.

Како наводи филозоф Машан Богдановски, веома је тешко извући праве информације из шуме информација која постоји на интернету.

„Више није довољно бити промишљен и хладне главе пробирати информације, већ је неопходно имати ширину која недостаје модерном образовању и то је оно што погодује овој врсти презасићености информацијама“, додао је Богдановски.

_MMM6655

_MMM6597

Међутим, како наводи Небојша Кривокућа, маркетиншки стручњак, друштвене мреже нису промениле много тога у начину на који се комуницира. Према његовим речима, једино што се променило је брзина протока информација.

„Друштвене мреже нам све више служе као нови канал за информисање, док с друге стране због друштвених мрежа заказујемо када нешто конкретно треба да се уради, попут протеста на Студентском тргу“, објашњава Кривокућа.

Богдановски говори о кључном проблему презасићености информацијама, а то је да ли ћемо се вратити ауторитетима који ће нас „спасити“. Како наводи, на друштвеним мрежама, као и у реалном животу, људи имају обичај да се затварају по групама, у којима налазе своје истомишљенике и у којима се осећају сигурно.

_MMM6595

_MMM6620

Квалитет информација је велики проблем, наглашава Павићевић. Он зависи од перцепције и тога колико заиста желите да добијете праву информацију. Неопходно је критички процењивати и вршити селекцију. Он наглашава да је поплава информацијама такође  променила начин на који се ради, али је утицала и на сам садржај рада.

На питање која је разлика у  кампањама које се воде у реалном животу и на друштвеним мрежама, Кривокућа одговара да суштинска разлика не постоји и да су „трикови“ исти као што су некада и били.

„И даље важи правило да ако информација није истинита, она убрзо пропада. Добра прича и даље остаје важна“, додаје Кривокућа.

Богдановски наглашава и да знање мора да прати истину кроз светове. Неопходно је да испунимо све дужности процеса путем којег сазнајемо ствари, јер нисмо више у ситуацији да нам информација није доступна, већ је скривена у шуми информација. Друштвене мреже нас највише „убијају“ у том смислу да све теже разлучујемо шта је битно у животу.

_MMM6674

_MMM6617

Кривокућа сматра да нас је web 2.0 вратио коренима и да више верујемо информцији која иде „од уста до уста“, у виду коментара или препоруке пријатеља и познаника, него корпоративном наративу.

„Актуелни феномен ботова заснива се управо на овоме. Међутим, ботови су пропали као идеја, јер фолиранте препознајемо на исти начин као и у реалном животу“, наглашава Кривокућа.

На питање из публике о приватност на интернету, саговорници су се сложили да се људи понашају као да приватност не желе. По први пут у  историји имамо прилику да постанемо медији, а комуникација се базира на нашој жељи да будемо популарни. Кaко учесници трибине наглашавају, то је цена коју плаћамо.

_MMM6638

_MMM6606

Истражите више о ЦПН трибинама на овом линку.

Остале активности

Politika upravljanja kolačićima

Kolačići su male tekstualne datoteke koje se koriste kako bi korisničko iskustvo na veb-sajtovima bilo efikasnije. Zakonom je predviđeno da možemo čuvati kolačiće na vašem uređaju ako su strogo neophodni za rad ovog sajta. Za sve ostale tipove kolačića nam je potrebna vaša saglasnost. Saznajte više o tome kako obrađujemo lične podatke iz naše Politike privatnosti.