Од 1. децембра 2015. један дневни лист у Републици Србији излази без хороскопа – уместо њега, дневник „Данас“ објављује рубрику „Телескоп“
Од 1. децембра 2015. један дневни лист у Републици Србији излази на киоске без рубрике „Хороскоп“. Наиме, дневник „Данас“ више нема дневну астролошку прогнозу за знаке зодијака, а уместо њих свакодневно објављује рубрику „Телескоп“.
Ово је први резултат иницијативе коју је, уз бројне друге нове акције, радионице, трибине, изложбе и манифестације ове јесени покренуо Центар за промоцију науке.
На предлог Центра први је реаговао дневни лист „Данас“ који се уз много ентузијазма упустио у до сада невиђену авантуру – уместо хороскопа, „Данас“ ће убудуће објављивати рубрику посвећену појавама које се сваке вечери заиста виде на ноћном небу, али и другим занимљивим причама из астрономије (лого нове рубрике „Телескоп“ на слици горе).
Имајући у виду да астрологија није наука, да је заснована на вековима уназад оспореним хипотезама и да астролошке предикције будућности представљају ништа друго него – нетачне информације, ЦПН у оквиру ове иницијативе предлаже и другим својим медијским партнерима да размисле о оправданости постојања хороскопа и могућој замени ове рубрике научнопопуларним садржајем.
Узимајући у обзир да за многе грађане Републике хороскоп представља разоноду, циљ ове акције ни у ком случају није прогон астрологије, као ни било које делатности која није противзаконита, већ њена једноставна замена занимљивом и забавном науком, уз лагано измештање хороскопа из мејнстрим медија ка маргини друштва, где се пре више деценија и налазио.
Заједничка акција ове врсте неће решити бројне проблеме које данас имају и медији и наука, али у тешким временима за обе делатности она може бити један мали, али пресудан заједнички корак ка смањењу заблуда и предрасуда, јачању културе науке и развоју Србије као земље знања.
Центар ће дати подршку свим медијима у производњи алтернативних рубрика заснованих на науци. Будући да се многи медији налазе у тешкој финансијској ситуацији, како је не би додатно отежао ЦПН је пре овог позива проверио колико хороскоп заиста доприноси читаности и продаји штампе.
Заједно са агенцијом МАСМИ, Центар је организовао истраживање на узорку од 500 редовних читалаца штампе и установио да „Хороскоп“ није изразито читана рубрика, као и да би њих 98,8 одсто куповало свој дневни лист и ако она не би имао хороскоп.