Danas bez horoskopa

Danas bez horoskopa

Od 1. decembra 2015. jedan dnevni list u Republici Srbiji izlazi bez horoskopa – umesto njega, dnevnik „Danas“ objavljuje rubriku „Teleskop“

Teleskop

Od 1. decembra 2015. jedan dnevni list u Republici Srbiji izlazi na kioske bez rubrike „Horoskop“. Naime, dnevnik „Danas“ više nema dnevnu astrološku prognozu za znake zodijaka, a umesto njih svakodnevno objavljuje rubriku „Teleskop“.

Ovo je prvi rezultat inicijative koju je, uz brojne druge nove akcije, radionice, tribine, izložbe i manifestacije ove jeseni pokrenuo Centar za promociju nauke.

Na predlog Centra prvi je reagovao dnevni list „Danas“ koji se uz mnogo entuzijazma upustio u do sada neviđenu avanturu – umesto horoskopa, „Danas“ će ubuduće objavljivati rubriku posvećenu pojavama koje se svake večeri zaista vide na noćnom nebu, ali i drugim zanimljivim pričama iz astronomije (logo nove rubrike „Teleskop“ na slici gore).

Imajući u vidu da astrologija nije nauka, da je zasnovana na vekovima unazad osporenim hipotezama i da astrološke predikcije budućnosti predstavljaju ništa drugo nego – netačne informacije, CPN u okviru ove inicijative predlaže i drugim svojim medijskim partnerima da razmisle o opravdanosti postojanja horoskopa i mogućoj zameni ove rubrike naučnopopularnim sadržajem.

Uzimajući u obzir da za mnoge građane Republike horoskop predstavlja razonodu, cilj ove akcije ni u kom slučaju nije progon astrologije, kao ni bilo koje delatnosti koja nije protivzakonita, već njena jednostavna zamena zanimljivom i zabavnom naukom, uz lagano izmeštanje horoskopa iz mejnstrim medija ka margini društva, gde se pre više decenija i nalazio.

Zajednička akcija ove vrste neće rešiti brojne probleme koje danas imaju i mediji i nauka, ali u teškim vremenima za obe delatnosti ona može biti jedan mali, ali presudan zajednički korak ka smanjenju zabluda i predrasuda, jačanju kulture nauke i razvoju Srbije kao zemlje znanja.

Centar će dati podršku svim medijima u proizvodnji alternativnih rubrika zasnovanih na nauci. Budući da se mnogi mediji nalaze u teškoj finansijskoj situaciji, kako je ne bi dodatno otežao CPN je pre ovog poziva proverio koliko horoskop zaista doprinosi čitanosti i prodaji štampe.

Zajedno sa agencijom MASMI, Centar je organizovao istraživanje na uzorku od 500 redovnih čitalaca štampe i ustanovio da „Horoskop“ nije izrazito čitana rubrika, kao i da bi njih 98,8 odsto kupovalo svoj dnevni list i ako ona ne bi imao horoskop.

H4

Ostale aktivnosti