Данас без хороскопа

Данас без хороскопа

Од 1. децембра 2015. један дневни лист у Републици Србији излази без хороскопа – уместо њега, дневник “Данас” објављује рубрику “Телескоп”
[:]

Од 1. децембра 2015. један дневни лист у Републици Србији излази на киоске без рубрике Хороскоп. Наиме, дневник “Данас” више нема дневне астролошке прогнозе за знаке Зодијака, а уместо њих свакодневно објављује рубрику “Телескоп”.

Ово је први резултат иницијативе коју је, уз бројне друге нове акције, радионице, трибине, изложбе и манифестације ове јесени покренуо Центар за промоцију науке.

На ову конкретну идеју први је реаговао дневни лист “Данас” који се уз пуно ентузијазма упустио у до сада невиђену авантуру – уместо хороскопа, “Данас” ће убудуће објављивати рубрику посвећену појавама које се сваке вечери заиста виде на ноћном небу, али и другим занимљивим причама из астрономије (лого нове рубрике “Телескоп” на слици горе).

Имајући у виду да астрологија није наука, да је заснована на вековима уназад оспореним хипотезама и да предикције будућности које рубрике посвећене хороскопу преносе представљају ништа друго него – нетачне информације, ЦПН у оквиру ове иницијативе предлаже и другим својим медијским партнерима да размисле о оправданости постојања хороскопа и замени ове рубрике адекватним научнопопуларним садржајем.

Узимајући у обзир да за многе грађане Републике хороскоп представља разоноду, циљ ове акције ни у ком случају није прогон астрологије, као ни било које делатности која није противзаконита, већ њена једноставна замена занимљивом и забавном науком, уз лагано измештање хороскопа из мејнстрим медија ка маргини друштва, где се пре више деценија и налазио.

Заједничка акција ове врсте неће решити бројне проблеме које данас имају и медији и наука, али у тешким временима за обе делатности она може бити један мали, али пресудан заједнички корак ка јачању културе науке и развоју Србије као земље знања.

Центар ће дати подршку свим медијима у производњи алтернативних рубрика заснованих на науци. Будући да се многи медији налазе у тешкој финансијској ситуацију, како је не би додатно отежао ЦПН је пре овог позива проверио колико хороскоп заиста доприноси читаности и продаји штампе.

Заједно са агенцијом МАСМИ, Центар је организовао истраживање на узорку од 500 редовних читалаца штампе и установио да Хороскоп није читана рубрика и да би њих 98,8 одсто куповало свој дневни лист и ако она не би имала хороскоп.

Related Blogs