Konferencija pod nazivom „Kreativne i savremene STEM obrazovne prakse“, koja je okupila oko 100 nastavnika iz cele Srbije, održana je u Beogradu, 10. i 11. decembra 2021, u hotelu Rojal in, a u organizaciji Centra za promociju nauke.
Centar za promociju nauke je, 10. i 11. decembra, održao konferenciju pod naslovom „Kreativne i savremene STEM obrazovne prakse”, koja je okupila oko 100 nastavnika STEM disciplina, kao i predstavnike uprava škola sa cele teritorije Srbije. Konferencija je osmišljena sa ciljem predstavljanja i deljenja aktuelnih metodologija, pristupa i rezultata u domenu STEAM obrazovanja (engl. STEAM: science, technology, engineering, arts and mathematics), aktivnog povezivanja nastavnika i škola širom Srbije, i uspostavljanja nacionalnih saradnji, projekata i takmičenja.
Konferencija je organizovana pod okriljem najveće evropske mreže STEM nastavnika − Scientix, podržane iz okvira finansiranja Horizont 2020, a konferencija je dodatno podržana i kroz nekoliko projekata i inicijativa u kojima je Centar partner. Konferencija je započeta inspirativnim predavanjem dr Angelosa Aleksopulosa iz institucije pod nazivom Ellinogermaniki Agogi iz Atine, na temu inovativnog pristupa STEM nastavi. Nakon toga, usledile su dve panel-diskusije, prva na temu građanskih naučnih istraživanja, u kojoj su učestvovali predstavnici Centra, Beogradske otvorene škole i Inicijative Digitalna Srbija, koji su predstavili projekte TeRRIFICA i Unlocking STEM, u kojima je Centar partner. Druga panel-diskusija bila je posvećena STEAM obrazovanju i prisutni su imali priliku da čuju iz prve ruke od svojih kolega, nastavnika Dalibora Todorovića, iz gimnazije „9.maj“ u Nišu, i Natalije Budinski iz OŠ i SŠ „Petro Kuzmjak“ u Ruskom Krsturu, primere dobre prakse iz STEAM obrazovanja. Na istom panelu predstavljen je i projekat „Podrška STEAM obrazovanju u srednjim školama“, Fondacije „Ana i Vlade Divac“, a gost panela bila je i dr Nada Ševa iz Instituta za pedagoška istraživanja, koja je predstavila rezultate poslednjeg TIMSS istraživanja u Srbiji, u kontekstu STEAM nastave.
Prvog dana, nakon panel-diskusija, održan je i Mejkers forum, na kome je predstavljena ideja „mejker spejsova“ kao prostora za umrežavanje, kreiranje i razmenu znanja, ali i za realizaciju projektne i praktične nastave u školama.
Drugog dana konferencije, održan je prvi radni sastanak Unicef projekta Unlocking STEM: Teachers and students for better air, koji sprovodi aktivnu ekološku edukaciju đaka po pitanju kvaliteta vazduha i zaštite životne sredine, kroz multidisciplinarne kurseve i ekstrakurikularne aktivnosti u osnovnim i srednjim školama u Srbiji, kao i zajednička radionica projekta Podrška STEAM obrazovanju u srednjim školama, Fondacije „Ana i Vlade Divac“ i Erazmus+ projekta DoSE − Development of STEAM Education, koji je posvećen prikupljanju, testiranju i predstavljanju najboljih STEAM praksi na evropskom nivou. U paralelnoj sesiji, predstavljen je i Horizont 2020 projekat SALL − Schools as Living Labs, koji objedinjuje tri metodološka pristupa (otvorena škola, otvorena laboratorija i kreiranje sistema ishrane), u nastojanju da se lokalna zajednica i škole povežu i deluju sinergetski i koordinisano, zarad zajednički definisanih ciljeva.
Dodatno, dr Angelos Aleksopulos je organizovao i virtuelnu naučnu šetnju, na temu istraživanja Marsa.
Konferencija je završena zaključnim predavanjem Mladena Šljivovića, nastavnika fizike iz Gimnazije u Zaječaru, i Dobrivoja Laleta Erića, rukovodioca Nacionalne kontakt tačke za Scientix projekat u Srbiji, pod nazivom STEAMovanje. Kao gost predavanja, na bini se pojavio Majkl Gregori, Scientix ambasador iz Pariza, koji je pokazao tri jednostavna STEM eksperimenta koristeći samo banane.
Konferencija „Kreativne i savremene STEM obrazovne prakse“ akreditovana je kao stručni skup kod Zavoda za unapređivanje i vrednovanje obrazovanja (ZUOV).