Креирање наставних сценарија за климатске промене у оквиру пројекта Carbon Act

Креирање наставних сценарија за климатске промене у оквиру пројекта Carbon Act

Наставници из Мејкерс лабова окупили су се 7. децембра у Научном клубу Београд, како би у процесу ко-креације осмислили наставне сценарије помоћу којих се климатске промене могу предавати у школама.

У оквиру Carbon Act пројекта предвиђено је да се осмисле нове начине за уклапање климатских промена у школске курикулуме. Са овим циљем су окупљени наставници предмета природних наука, представници Мејкерс лабова у простору Научног клуба Београд.

Један од главних циљева пројекта Carbon Act је интеграција теме климатских промена у школске програме у контексту достизања Циљева одрживог развоја Уједињених нација. Кроз три радне фазе − истраживање, пилотирање и имплементацију − пројекат ће покушати да обезбеди широко усвајање и интеграцију климатских промена у СТЕАМ наставу, као и у стратешке оквире на нивоу школa.

Наставницима су током радионице најпре представљене идеје и потенцијалне опције за уклапање климатских тема у курикулуме различитих предмета тако да се концепт климатских промена што боље дочара ученицима различитог нивоа знања и из различитих разреда. Дискутовало се о опцијама које су доступне наставницима кроз праћење њиховог редовног плана и програма.

У другом делу радионице су наставници у тимовима развијали идеје које ће спровести у својим учионицама. Ови сценарији учења представљају сажет план часа који ће моћи да се подели са другим наставницима и користи у школама широм Србије, што је додатна вредност овог пројекта.

Уз осмишљавање сценарија, наставници су разматрали и приступ отвореног школовања кроз методологију пројекта STEAM Learning Ecologies (SLE). Како климатске промене критично утичу на различите аспекте људског живота, укључујући стабилност заједница, здравствених система и целокупног људског благостања, овом проблему се мора приступити не само школски, већ систематски.

Пројекат SLE кроз концепт екологија учења покушаће да овај проблем смести у локалну заједницу, тако да ће школе уз сарадњу са више партнерских институција и приватног сектора покушати да пронађу решења за ове проблеме кроз различите путеве учења унутар и изван школе.

Финансирано средствима Европске уније. Изнесени ставови и мишљења су ставови и мишљења аутора и не морају се подударати са ставовима и мишљењима Европске уније или Европске извршне агенције за образовање и културу (EACEA). Ни Европска унија ни EACEA не могу се сматрати одговорнима за њих.

Остале активности