Креирање наставних сценарија за климатске промене у оквиру пројекта Carbon Act

Креирање наставних сценарија за климатске промене у оквиру пројекта Carbon Act

Наставници из Мејкерс лабова окупили су се 7. децембра у Научном клубу Београд, како би у процесу ко-креације осмислили наставне сценарије помоћу којих се климатске промене могу предавати у школама.

У оквиру Carbon Act пројекта предвиђено је да се осмисле нове начине за уклапање климатских промена у школске курикулуме. Са овим циљем су окупљени наставници предмета природних наука, представници Мејкерс лабова у простору Научног клуба Београд.

Један од главних циљева пројекта Carbon Act је интеграција теме климатских промена у школске програме у контексту достизања Циљева одрживог развоја Уједињених нација. Кроз три радне фазе − истраживање, пилотирање и имплементацију − пројекат ће покушати да обезбеди широко усвајање и интеграцију климатских промена у СТЕАМ наставу, као и у стратешке оквире на нивоу школa.

Наставницима су током радионице најпре представљене идеје и потенцијалне опције за уклапање климатских тема у курикулуме различитих предмета тако да се концепт климатских промена што боље дочара ученицима различитог нивоа знања и из различитих разреда. Дискутовало се о опцијама које су доступне наставницима кроз праћење њиховог редовног плана и програма.

У другом делу радионице су наставници у тимовима развијали идеје које ће спровести у својим учионицама. Ови сценарији учења представљају сажет план часа који ће моћи да се подели са другим наставницима и користи у школама широм Србије, што је додатна вредност овог пројекта.

Уз осмишљавање сценарија, наставници су разматрали и приступ отвореног школовања кроз методологију пројекта STEAM Learning Ecologies (SLE). Како климатске промене критично утичу на различите аспекте људског живота, укључујући стабилност заједница, здравствених система и целокупног људског благостања, овом проблему се мора приступити не само школски, већ систематски.

Пројекат SLE кроз концепт екологија учења покушаће да овај проблем смести у локалну заједницу, тако да ће школе уз сарадњу са више партнерских институција и приватног сектора покушати да пронађу решења за ове проблеме кроз различите путеве учења унутар и изван школе.

Финансирано средствима Европске уније. Изнесени ставови и мишљења су ставови и мишљења аутора и не морају се подударати са ставовима и мишљењима Европске уније или Европске извршне агенције за образовање и културу (EACEA). Ни Европска унија ни EACEA не могу се сматрати одговорнима за њих.

Остале активности

Politika upravljanja kolačićima

Kolačići su male tekstualne datoteke koje se koriste kako bi korisničko iskustvo na veb-sajtovima bilo efikasnije. Zakonom je predviđeno da možemo čuvati kolačiće na vašem uređaju ako su strogo neophodni za rad ovog sajta. Za sve ostale tipove kolačića nam je potrebna vaša saglasnost. Saznajte više o tome kako obrađujemo lične podatke iz naše Politike privatnosti.