U okviru art+science festivala, projekat LOESS održao je prateći program u Botaničkoj bašti „Jevremovac“, koji se sastojao od niza aktivnosti za decu i mlade, kao i za širu javnost. Dana 21. i 22. oktobra, u saradnji sa udruženjem Ekonaut, održane su četiri radionice pod nazivom „Istraživači zemljišta“.
Deca i mladi osnovnih i srednjih škola, uz pratnju svojih nastavnika, imali su priliku nauče nešto više o važnosti zdravog zemljišta za rast zdravog bilja i zdravije okruženje. Tokom radionice su saznali od kakvih čestica se sastoji tlo i naučili o razlikama između različitih vrsta tla. Ispitali su na koji način se voda upija i prolazi kroz tlo, koja tla imaju bolji, a koja lošiji kapacitet za upijanje. Naučili su i koja vrsta tla je najbolja za biljke. Osnaženi novim znanjem, svako od 64 učesnika je na kraju radionice dobio po biljku – da je ponesu kući i presade je.
Dana 24. oktobra održana je javna panel-diskusija pod nazivom „Zajedno za zdravo zemljište“ na kojoj se razgovaralo o stanju zemljišta kod nas i o različitim inicijativama za njegovo očuvanje. Zašto je zdravo zemljište važno? Kako njime upravljamo i kako čuvamo njegove posebnosti? Koliko je zemljište danas ugroženo i koje sve mere možemo preduzeti za njegovu zaštitu? Kakvo obrazovanje nam je potrebno za povećanje svesti o ovim pitanjima? Odgovore na ova pitanja pokušali su uz aktivno učešće publike da daju moderator i panelisti, stručnjaci koji se bave zemljištem iz različitih naučnih i aktivističih pristupa – dr Jordana Ninkov, dr Sara Lukić, dr Mihajla Đan, i dr Milisava Petković. Panel se održao takođe kao jedna od aktivnosti projekta LOESS u Srbiji, a na događaju je bilo oko 50 učesnika u publici, uz dodatno praćenje događaja onlajn. Panel je prenošen uživo a snimak je dostupan na YouTube kanalu Centra.
Još jedna od aktivnosti projekta LOESS sprovodila se lokalno kroz program Mejkers Lab. Poljoprivredno-veterinarska škola sa domom učenika „Svilajnac“ u periodu od oktobra do decembra razvija mobilnu i desktop aplikaciju, igricu za učenje o zemljištu. Predlog za izgled i sadržaj aplikacije obliuju timski nastavnik i učenici.