U petak, 8. oktobra, u SSŠ „Dr Radivoj Uvalić“ u Bačkoj Palanci predstavljeni su evropski projekti koji promovišu nove STEM obrazovne koncepte.
Predstavnici Centra za promociju nauke su u petak 8. oktobra 2021. održali radionicu Naučno obrazovanje za odgovorno društvo u SSŠ „Dr Radivoj Uvalić“ u Bačkoj Palanci, na kojoj je prisustvovalo dvadesetak nastavnika i predstavnika školskih uprava. Na radionici prisutni su imali priliku da se upoznaju sa novinama u STEM (engl: Science, Technology, Engineering, Math – nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika) obrazovanju kroz nekoliko evropskih projekata u kojima je Centar partner.
Nastavnici su imali prilike iz prve ruke da čuju od Scientix ambasadora i nastavnice matematike, Mileve Jelić iz istoimene škole, više o mogućnostima koje nudi Scientix projekat. Scientix predstavlja najveću mrežu nastavnika prirodnih nauka iz Evrope i shodno tome pruža mogućnost za saradnju i razmenu iskustava sa kolegama. Ova mreža dodatno nudi i veliki broj različitih besplatnih nastavnih resursa dostupnih onlajn za korišćenje zainteresovanim pojedincima. Scientix IV projekat, prisutnima je predstavila dr Marjana Brkić. Takođe, ona je prisutne upoznala i sa projektom Fondacije Ana i Vlade Divac, Podrška STEAM obrazovanju u srednjim školama, u kome je Centar partner.
Na radionici su predstavljeni i projekti Evropska Noć istraživača i SALL, od strane Danijele Vučićević, a prisutni su upoznati i sa mogućnostima koje nude projekti STEM School Label i DoSE. Cilj projekta SALL je pažljivo proučavanje i evaluacija metodologije i prakse škola kao otvorenih laboratorija u stvarnim životnim uslovima školskih zajednica različitih evropskih zemalja. STEM School Label evropski projekat poziva škole da se samoevoluiraju u kontekstu primene STEM obrazovnih koncepta u školskoj praksi, dok je cilj projekta DoSE da pruži podršku školama širom Evrope u poboljšanju postojećih STEAM pristupa i njihovom obogaćivanju specifičnim elementima umetničkog stvaralaštva, kao i podsticanju mladih da se približe nauci, razvijaju naučna znanja i opredeljuju se za naučne karijere.