После радионице у Нишу, обука и радионица за наставнике о примени дебате оксфордског типа у настави предмета природних и техничких наука у оквиру међународног пројекта Odyssey (Erasmus + КА2) одржана је и у Крушевцу.
Уз подршку Центра за стручно усавршавање у Крушевцу, у петак, 19. фебруара, Центар за промоцију науке организовао је обуку за 12 наставника средњих школа о примени оксфордске дебате у настави СТЕМ предмета. Основне идеје и циљеве пројекта, као и активности које су до сада спроведене, представио је Иван Умељић из Центра за промоцију науке, који је и национални координатор пројекта Odyssey. Саму структуру оксфордске дебате, правила, као и улоге говорника у тимовима и изложила је Маја Кескинов, дебатни тренер и наставница филозофије из XIV београдске гимназије.
Током радионице наставницима је подељен и наставни материјал који ће они моћи да користе у наставној пракси. Присутним наставницима презентован је и видео-материјал настао током самог пројекта, а предавачи су до детаља објаснили како дебата оксфордског типа ефикасно може да се примени у раду са ученицима.
Наставници су на крају обуке били у прилици да информације добијене током предавања примене и у самој дебати. Наиме, они су груписани у екипе, тако да су једни били на страни афирмције, а други на страни негације. Сви присутни одлично су се снашли у додељеним улогама и исказали изузетно интересовање за имплементацију овог типа дебате у свој наставни програм.
У овом амбициозном пројекту из области образовања, који је отпочео у октобру 2018. и траје до марта 2021. године, поред Центра за промоцију науке који је координатор пројекта у Србији, учествују још партнери из Пољске (Институт за геофизику Пољске академије наука), Естоније (Центар за откривање енергије) и Грчке (Хеленски институт за проучавање реторике и комуникације). Пројектом Odyssey руководи партнер из Пољске.
Циљ пројекта Odyssey јесте да развије вештине аргументације и повећа интересовање за предмете из области природних наука, технологије, инжењерства и математике код младих узраста између 13 и 19 година кроз организовање дебатних такмичења на теме из научних области, а као један од главних задатака истиче се повезивање научне заједнице, наставника и ученика.
Образовни материјали који су представљени на обуци развијени су у сарадњи са ученицима и наставницима из осам средњих школа из Србије, а под менторством истраживача са неколико научноистраживачких организација. Средње школе које су учествовале у пројекту и чији су се ђаци надметали на дебатном турниру су: Шеста београдска гимназија, Седма београдска гимназија, Четрнаеста београдска гимназија, Прва крагујевачка гимназија, Електротехничка школа „Никола Тесла“, Основна и средња школе са домом ученика „Перо Кузмјак“ из Руског Крстура, Економско-трговачка школа „Паја Маргановић“ из Панчева и гимназија „Светозар Марковић“ из Ниша.
У септембру 2020. године одржан је национални дебатни турнир средњих школа на Биолошком факултету Универзитета у Београду, а 10 дана касније и национална конференција пројекта на Факултету драмских уметности у Београду. Том приликом, ФДУ је угостио више од 50 наставника који су, поред конференције и панел-дискусије, присуствовали и изузетно неизвесном финалном дуелу дебатног турнира у ком је победу однела Прва крагујевачка гимназија.
За сада је планирано да се обука за наставнике у оквиру пројекта Odyssey одржи и у Шапцу 25. фебруара, док ће датуми обука у осталим местима бити накнадно одређени.