U sredu, 16. oktobra, u Naučnom klubu Beograd, održana je radionica „Razumevanje socijalnog aspekta: Ključ za efikasnu klimatsku akciju i komunikaciju“.
Radionica se fokusirala na socijalne aspekte koji utiču na sprovođenje klimatskih akcija u društvu. Učesnici su imali priliku da istraže uzroke zbog kojih pojedinci mogu biti nesigurni, zbunjeni ili ravnodušni prema klimatskim inicijativama, kao i razlike u percepciji značaja određenih akcija.
Gostujući predavač bio je Kris de Mejer, neuronaučnik, koji se bavi naučnom komunikacijom, sa naglaskom na komunikaciji o klimatskim promenama. On se kroz svoja istraživanja bavio time kako ljudi donose odluke i zašto dolaze u sukobe čak i ako im se ciljevi poklapaju. Dr De Mejer je sa učesnicima radionice obradio teme kao što su neuronaučna osnova efikasne komunikacije, procesi donošenja odluka u mozgu, razumevanje raznolikih odgovora na klimatske promene i strategije naracije (engl. storytelling) koje podstiču pozitivne promene.
Kroz integraciju misaonih eksperimenata, dinamičnih diskusija, narativa i metafora, prisutni su saznali kako neuronauke mogu postati ključni alat u razumevanju različitih publika, efikasnoj komunikaciji o klimatskim promenama i motivisanju pojedinaca da preduzmu akcije koje doprinose rešavanju klimatskih izazova.
Kris de Mejer je deo konzorcijuma LEVERS projekta i njegova poseta je bila deo projektnih aktivnosti u vezi sa osnaživanjem učesnika u projektu, pre svega u domenu efikasne komunikacije unutar zajednice, kao i komunikacije ka spoljnim saradnicima, i opštoj populaciji. Kako sam LEVERS projekat ima za cilj podizanje svesti o klimatskoj pravdi, dr De Mejer je bio tu da polaznike obuči kako da na interesantan i uspešan način dopremo do ljudi u našoj zajednici, i inspirišemo ih da preduzmu korake u svojoj okolini u cilju sprečavanja klimatskih promena.