У среду, 24. новембра, у ОШ „Вељко Дугошевић“ у Турији, у оквиру концепта „Научно образовање за одговорно друштво“ представљени су пројекти из домена научног образовања у којима је Центар партнер.
Центар за промоцију науке је у среду, 24. новембра, одржао радионицу на којој је представљено неколико европских пројеката у којима је Центар партнер, а који се баве новим образовним концептима у СТЕМ дисциплинама.
На радионици се присутнима прво обратио Добривоје Лале Ерић и упознао их са концептом СТЕМ образовања (енг. STEM: science, technology, engineering and mathematics). Такође, он је представио и пројекат Scientix, који представља највећу европску мрежу наставника природних наука, која повезује наставнике из читаве Европе и омогућава размену њихових пракси и искустава. Овај пројекат промовише и СТЕМ дисциплине (енг. STEM: science, technology, engineering and mathematics), као и иновативне педагошке приступе настави из ових области. Scientix пружа и велики број алата, система подршке и могућности за обуку наставника, кроз различите вебинаре и курсеве. Додатно, Scientix амбасадор Иван Стојановић, из Кладова, поделио je са колегама своја искуства са овим међународним пројектом и представио им неколико примера занимљивих наставних ресурса који се могу наћи на овом порталу и применити у настави.
Након тога, Данијела Вучићевић је представила јавни позив Центра, мрежу научних клубова, као и пројекат SALL, који има циљ да окупи школске заједнице (наставнике, ученике и њихове породице), истраживачке институције, научне музеје и центре, просторе неформалног учења и иновација попут постојећих живих лабораторија, као и доносиоце образовних политика и укључи их у интензиван дијалог.
За крај je др Марјана Бркић присутне упознала и са пројектом STEM School Label, чији је главни циљ препознавање и акредитовање школа на европском нивоу које су развиле иновативни приступ настави из СТЕМ предмета. Такође говорила је и о пројектима Подршка СТЕАМ образовању у средњим школама, Фондације „Ана и Владе Дивац“, и DoSE. Пројекат DoSE је осмишљен са циљем унапређивања постојећих СТЕАМ приступа и пракси, као и обезбеђивањa ресурса и алата који ће служити наставницима и осталим професионалцима у образовању у развијању СТЕАМ стратегија на нивоу школе.