У четвртак, 25. фебруара, ЦПН је уз подршку Центра за стручно усавршавање у Шапцу организовао обуку за наставнике средњих школа о примени оксфордске дебате у настави СТЕМ предмета.
Након успешно реализованих обука у Нишу и Крушевцу, радионица за наставнике о примени дебате оксфордског типа у настави предмета природних и техничких наука у оквиру међународног пројекта Odyssey (Erasmus + КА2) одржана је и у Шапцу.
Током радионице наставницима је подељен наставни материјал који ће они моћи да користе у наставној пракси. Присутним наставницима презентован је и видео-материјал настао током самог пројекта, а предавачи су до детаља објаснили како дебата оксфордског типа ефикасно може да се примени у раду са ученицима.
Прво је Иван Умељић из Центра за промоцију науке представио основне идеје и циљеве пројекта, уз активности које су до сада организоване. Потом је Маја Кескинов, дебатни тренер и наставница филозофије из XIV београдске гимназије, присутнима до детаља објаснила структуру оксфордске дебате, правила, као и улогу говорника у тимовима.
Наставници су након обуке учествовали и у радионици, где су се груписани у екипе – афирмације и негације – надметали у дебатовању. Тако су стекли и практично искуство које ће им у великој мери помоћи да имплементирају овај тип дебате у наставу за ученике средњих школа.
Овом амбициозном пројекту из области образовања, који је отпочео у октобру 2018. и траје до краја марта 2021. године, поред Центра за промоцију науке, који је координатор пројекта у Србији, учествују још партнери из Пољске (Институт за геофизику Пољске академије наука), руководиоци пројекта, затим Естоније (Центар за откривање енергије) и на крају Грчке (Хеленски институт за проучавање реторике и комуникације).
Циљ пројекта Odyssey је да допринесе развоју вештина аргументације и повећа интересовање за предмете из области природних наука, технологије, инжењерства и математике код младих узраста између 13 и 19 година кроз организовање дебатних такмичења на теме из научних области.
Образовни материјали који су представљени на обуци развијени су у сарадњи са ученицима и наставницима из осам средњих школа из Србије, а под менторством истраживача са неколико научноистраживачких организација. Средње школе које су учествовале у пројекту и чији су се ђаци надметали на дебатном турниру су: Шеста београдска гимназија, Седма београдска гимназија, Четрнаеста београдска гимназија, Прва крагујевачка гимназија, Електротехничка школа „Никола Тесла“, Основна и средња школе са домом ученика „Перо Кузмјак“ из Руског Крстура, Економско-трговачка школа „Паја Маргановић“ из Панчева и гимназија „Светозар Марковић“ из Ниша.
У септембру 2020. године одржан је национални дебатни турнир средњих школа на Биолошком факултету Универзитета у Београду, а 10 дана касније и национална конференција пројекта на Факултету драмских уметности у Београду. Том приликом, ФДУ је угостио више од 50 наставника који су, поред конференције и панел-дискусије, присуствовали и изузетно неизвесном финалном дуелу дебатног турнира у ком је победу однела Прва крагујевачка гимназија.