Разговор о Бури информација

Разговор о Бури информација

У Ректорату Универзитета уметности 30. новембра одржан разговор о књизи ”Бура информација: зашто лајкујемо?”[:]_MMM8105

У четвртак, 30. новембра, у Свечаној сали Ректората Универзитета уметности у Београду одржан је разговор о књизи “Бура инфромација: зашто лајкујемо?” Винсента Хендрикса и Пелеа Хансена, коју је недавно објавио Центар за промоцију науке.

О томе зашто лајкујемо, шта су филтер мехурови, шта је информација, а шта знање, где је данас граница између јавног и приватног простора, али и о многим другим занимљивим темама из свакодневног живота на друштвеним мрежама говорили су, преводилац књиге, Марија Новаковић, асистенткиња на Факултету организационих наука у Београду, др Машан Богдановски, професор на Филозофском факултету у Београду и др Ана Мартиноли, професорка на Факултету драмских уметности у Београду. Модератор разговора био је Иван Умељић, уредник издаваштва Центра за промоцију науке.

_MMM8114

”Више не живимо у ситуацији у којој ми трагамо за информацијама већ оне долазе до нас.” овим речима увела је посетиоце у разговор др Мирјана Николић, проректор Универзитета уметности у Београду. Саговорници су се потом, свако из свог угла, на ову, али и бројне друге теме из живота на друштвеним мрежама, непрекидно надовезивали.

”Ова књига је због своје интердисциплинарности откровење што у читалачком што у преводилачком смислу. Конципирана је тако да може да је чита широк круг људи, међутим од образованости читаоца зависиће пријем информација.” рекла је Марија Новаковић.

На тему fake news др Ана Мартиноли каже да су оне ”настале зобг притиска новинара од кликтабилности. Вест је данас постала роба. Она је конкурентска борба за пажњу.”.

Иван Умељић је поменуо и филтер мехурове, веома важан тзв. bubbles феномен на друштвеним мрежама које др Машан Богдановски коментарише на следећи начин: ”Филтрира се начин на који ми добијамо информације на друштвеним мрежама. У зависности од онога шта лајкујемо, шта читамо, шта пратимо. Филтер мехурови нам на тај начин не дају да изађемо из своје  комфор зоне, не дају нам да изађемо из те перспективе.”

”То има изванредне ефекте у маркетингу. Фејсбук чак вади кључне речи из нашег чета.” упозорава Богдановски.

Разговор о књизи организовао је Факултет драмских уметности у сарадњи са Центром за промоцију науке и Универзитетом уметности у Београду, као део пројекта Популизам и медији: јачање партиципативних пракси и јавног дијалога, који подржавају Фондација за отворено друштво Србија и Мисија ОЕБС-а у Србији.

Остале активности