STEAM Learning Ecologies на Мејкерс конференцији

STEAM Learning Ecologies на Мејкерс конференцији

Након имплементације пилот екологије учења у Гимназији „Патријарх Павле“, STEAM Learning Ecologies улази у нову фазу пројекта у којој се укључује још бар 10 екологија учења широм Србије.

Пројекат STEAM Learning Ecologies предсатвљен је учесницима и организаторима Мејкерс конференције која је одржана 15-16. октобра у Врњачкој Бањи. Како прокејат сада улази у зрелу фазу, отвара се могућност за прикључивање бар 10 нових екологија учења.

Екологија учења је концепт који се односи на комплексно окружење у којем се одвија учење, укључујући све ресурсе, људе, активности, алате и читав контекст који утиче на процес стицања знања. Овај концепт подразумева да учење није ограничено на формалне институције као што су школе и универзитети, већ се дешава у различитим контекстима и ситуацијама које заједно чине мрежу или „екосистем“ учења.

Циљ пројекта STEAM Learning Ecologies је мапирање постојећих и стварање нових екологија учења на локалу. У пројекту учествује 13 партнерских земаља, при чему је пројектом предвиђено да до завршетка постоји репозиторијум од минимум 100 екологија учења и њихових резултата.

Пројекат се фокусира на екологије учења са циљем да се STEAM образовање измести ван контекста школске учионице, како би се знање из STEAM области лакше увезало са реалним светом и приближило ученицима. Сам концепт екологије учења потиче од идеје отвореног школовања (енгл. open schooling) и подразумева екосистем више локалних партнера.

Са концептом отвореног школовања и екологија учења имали су прилику да се ближе упознају наставници, као и представници индустријског и невладиног сектора. Представљени су резултати пилот екологије учења, док су присутни позвани да се придруже све широј STEAM Learning Ecologies заједници и учествују у наредној фази пројекта.

Остале активности