STEAM Learning Ecologies политичка расправа о отвореном школовању у ЕУ парламенту

STEAM Learning Ecologies политичка расправа о отвореном школовању у ЕУ парламенту

Центар за промоцију науке био је део јавне расправе о отвореном школовању у Европском парламенту у Бриселу. Циљ овог догађаја, који је организован у оквиру пројекта STEAM Learning Ecologies, био је да изнесе политички предлог и обезбеди подршку Европске уније у развоју отвореног школовања.

Отворено школовање добија на замаху у Европи, јер повећава доступност и флексибилност образовања. Ова трансформација је у складу са растућом повезаношћу и међузависношћу друштава широм света, које се креће повећаном конкуренцијом у области науке и технологије. Последњих година, у Европи се примећује пад интересовања студената за каријере у вези са науком и технологијом. Родни јаз у STEM областима опстаје, а дошло је и до ограниченог раста иновација заснованих на науци. Сходно томе, Европа се суочава са недостатком појединаца са научном експертизом. Да би се превазишли ови изазови, императив је јачање система образовања и обуке наставника.

У том контексту, пројекат SLE има за циљ стварање нових отворених школских партнерстава у локалним заједницама како би се подстакло побољшано научно образовање за све грађане и допринело континууму учења за све.

Политички предлог представљен у Европском парламенту износи почетне налазе и препоруке о изазовима и могућностима повезаним са употребом и интеграцијом отвореног школовања у научно образовање и кроз стварање и развој STEAM екологија учења широм Европе. Током дискусије разматране су опције за институционализацију отвореног школовања, потенцијална средства финансирања и препоруке за интеграцију овог концепта у редовне школске системе.

Након овог догађај одржан је састанак конзорцијума пројекта SLE којим руководи European Schoolnet. Представљени су резултати након прве године пројекта и разматране су даље опције за рад. Центар за промоцију науке развија пилот-екологију учења са Гимназијом „Патријарх Павле“, након чега ће током 2024. године екологије учења обухватити још десет школа. Циљ овог подухвата је формирање дугорочних партнерстава између школа и локалних актера (факултета, института, музеја, компанија, позоришта, итд.) тако да се процес учења одвија у контексту реалног света и потпомаже решавању проблема у локалној заједници.

Остале активности

Politika upravljanja kolačićima

Kolačići su male tekstualne datoteke koje se koriste kako bi korisničko iskustvo na veb-sajtovima bilo efikasnije. Zakonom je predviđeno da možemo čuvati kolačiće na vašem uređaju ako su strogo neophodni za rad ovog sajta. Za sve ostale tipove kolačića nam je potrebna vaša saglasnost. Saznajte više o tome kako obrađujemo lične podatke iz naše Politike privatnosti.