У среду, 17. фебруара, у Нишу, реализована је обука и радионица за наставнике о примени дебате оксфордског типа у настави предмета природних и техничких наука, у оквиру међународног пројекта Odyssey (Ерасмус + КА2).
У Регионалном центру за професионални развој запослених у образовању у Нишу одржана је обука за 11 наставника средњих школа из Пирота и Ниша под називом „Примена оксфордске дебате у настави СТЕМ предмета“. Предавачи су били Иван Умељић (Центар за промоцију науке), који је и национални координатор пројекта Odyssey, као и Маја Кескинов, дебатни тренер и наставница филозофије из XIV београдске гимназије.
Током радионице представљене су идеје и циљеви пројекта, говорило се о активностима које су већ спроведене, а подељен је и наставни материјал који ће наставници моћи да користе у наставку пројекта. Присутним наставницима презентован је и видео-материјал настао током самог пројекта, а предавачи су до детаља објаснили како дебата оксфордског типа ефикасно може да се примени у раду са ученицима. Наставници су били у прилици да сазнају све што их занима о самој структури оксфордске дебате, правилима, као и улогама сваког говорника у тиму.
Знања стечена тог дана на обуци, наставници су употребили на крају када су и сами, подељени у тимове, учествовали у дебати. Резолуција је гласила „Развој вештачке интелигенције произвешће бројне социјалне и економске проблеме за људе у блиској будућности“, а сви наставници су показали изузетно интересовање за тему и веома добро се снашли у додељеним улогама – како на страни афирмације тако и на страни негације.
У овом амбициозном пројекту из области образовања који је отпочео у октобру 2018. и траје до марта 2021. године, поред Центра за промоцију науке који је координатор пројекта у Србији, учествују још партнери из Пољске (Институт за геофизику Пољске академије наука), Естоније (Центар за откривање енергије) и Грчке (Хеленски институт за проучавање реторике и комуникације). Пројектом Odyssey руководи партнер из Пољске.
Циљ пројекта Odyssey јесте да развије вештине аргументације и повећа интересовање за предмете из области природних наука, технологије, инжењерства и математике код младих узраста између 13 и 19 година кроз организовање дебатних такмичења на теме из научних области, а као један од главних задатака истиче се повезивање научне заједнице, наставника и ученика.
У септембру 2020. године одржан је национални дебатни турнир средњих школа на Биолошком факултету Универзитета у Београду, а 10 дана касније и национална конференција пројекта на Факултету драмских уметности у Београду. Том приликом, ФДУ је угостио више од 50 наставника који су, поред конференције и панел-дискусије, присуствовали и изузетно неизвесном финалном дуелу дебатног турнира у ком је победу однела Прва крагујевачка гимназија.
За сада је планирано да радионице за наставнике у оквиру пројекта Odyssey буду организоване у Крушевцу, 19. фебруара, и Шапцу, 25. фебруара, док ће датуми обука у осталим местима бити накнадно одређени.