U sredu, 17. februara, u Nišu, realizovana je obuka i radionica za nastavnike o primeni debate oksfordskog tipa u nastavi predmeta prirodnih i tehničkih nauka, u okviru međunarodnog projekta Odyssey (Erasmus + KA2).
U Regionalnom centru za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju u Nišu održana je obuka za 11 nastavnika srednjih škola iz Pirota i Niša pod nazivom „Primena oksfordske debate u nastavi STEM predmeta“. Predavači su bili Ivan Umeljić (Centar za promociju nauke), koji je i nacionalni koordinator projekta Odyssey, kao i Maja Keskinov, debatni trener i nastavnica filozofije iz XIV beogradske gimnazije.
Tokom radionice predstavljene su ideje i ciljevi projekta, govorilo se o aktivnostima koje su već sprovedene, a podeljen je i nastavni materijal koji će nastavnici moći da koriste u nastavku projekta. Prisutnim nastavnicima prezentovan je i video-materijal nastao tokom samog projekta, a predavači su do detalja objasnili kako debata oksfordskog tipa efikasno može da se primeni u radu sa učenicima. Nastavnici su bili u prilici da saznaju sve što ih zanima o samoj strukturi oksfordske debate, pravilima, kao i ulogama svakog govornika u timu.
Znanja stečena tog dana na obuci, nastavnici su upotrebili na kraju kada su i sami, podeljeni u timove, učestvovali u debati. Rezolucija je glasila „Razvoj veštačke inteligencije proizvešće brojne socijalne i ekonomske probleme za ljude u bliskoj budućnosti“, a svi nastavnici su pokazali izuzetno interesovanje za temu i veoma dobro se snašli u dodeljenim ulogama – kako na strani afirmacije tako i na strani negacije.
U ovom ambicioznom projektu iz oblasti obrazovanja koji je otpočeo u oktobru 2018. i traje do marta 2021. godine, pored Centra za promociju nauke koji je koordinator projekta u Srbiji, učestvuju još partneri iz Poljske (Institut za geofiziku Poljske akademije nauka), Estonije (Centar za otkrivanje energije) i Grčke (Helenski institut za proučavanje retorike i komunikacije). Projektom Odyssey rukovodi partner iz Poljske.
Cilj projekta Odyssey jeste da razvije veštine argumentacije i poveća interesovanje za predmete iz oblasti prirodnih nauka, tehnologije, inženjerstva i matematike kod mladih uzrasta između 13 i 19 godina kroz organizovanje debatnih takmičenja na teme iz naučnih oblasti, a kao jedan od glavnih zadataka ističe se povezivanje naučne zajednice, nastavnika i učenika.
U septembru 2020. godine održan je nacionalni debatni turnir srednjih škola na Biološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu, a 10 dana kasnije i nacionalna konferencija projekta na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Tom prilikom, FDU je ugostio više od 50 nastavnika koji su, pored konferencije i panel-diskusije, prisustvovali i izuzetno neizvesnom finalnom duelu debatnog turnira u kom je pobedu odnela Prva kragujevačka gimnazija.
Za sada je planirano da radionice za nastavnike u okviru projekta Odyssey budu organizovane u Kruševcu, 19. februara, i Šapcu, 25. februara, dok će datumi obuka u ostalim mestima biti naknadno određeni.