Завршен Мај месец математике 2022

Завршен Мај месец математике 2022

Једанаеста по реду, управо завршена манифестација Мај месец математике је кроз овогодишњи програм повезала гејминг, стварање, дружење и математику кроз изложбе, радионице, предавања и такмичења на неколико локација у Београду

Управо завршена манифестација Мај месец математике (М3) повезала је током двадесет дана математику и гејминг на динамичан и креативан начин и показала како се уз тимски дух и нове формате могу савладати и усвајати нова знања. Овогодишњи М3 организован је кроз сарадњу Центра за промоцију науке, Нордеус фондацијe и Математичог института САНУ, уз подршку компанија Playstudios Europe и Schneider Electric.

Шта се све дешавало током маја? Програмирање, стварање прича, истраживање математике, сарадња, уважавање различитих знања, обрачунавање са предрасудама о математици, најважније су лекције научене кроз осмишљавање и играње игара, изложбе и такмичења, на неколико локација у Београду: у Силосима Београд, Дорћол плацу, Галерији науке и технике САНУ и у Математичкој гимназији.  Кроз мрежу научних клубова, програм М3 укључио је и наставнике основних и средњих школа из целе Србије.

Манифестација је отворена у Силосима, 10. маја, уз музику ансамбла за експерименталну музику Забуна. На отварању је  истакнуто да математички садржаји ни овога маја неће остати затворени у учионицама и школским програмима, а мајски програм је показао да математика може да постане инспирација посетиоцима свих генерација: ове године, у разним садржајима М3 учествовало је око 100.000 посетилаца, одиграно је више 30  представа у Математеатру, Научни караван је 20 пута довео децу и наставнике из целе Србије у посету М3,  смишљено је више од 100 креативних радова за тетрис, стигло је преко 50 пријава за ЕдуГејминг, а на Гејм џему се такмичило више од 100 учесника.

ИЗЛОЖБЕ

Посетиоци М3 имали су прилике да током маја посете три изложбе: у Силосима Београд/Гаиа покрет, математичким наочарима сагледана је историја видео игара кроз науку и образовање, а посебно место посвећено је фазама настанка видео игре кроз наратив, дизајн, креирање ликова и програмирање.

Поставка посвећена математичарима који су живели и школовали се у Бечу током XIX века, када су се у Србији тек постављали темељи модерног образовању у области математике, за посетиоце је била отворена у Галерији науке и технике САНУ. Ово је била занимљива прича о настанку модерног математичког образовања, о првим уџбеницима, првим предавањима више математике и првим докторандима.

ТЕТРИС ИЗ МАШТЕ МЛАДИХ ТАКМИЧАРА

Уз подршку гејминг студија Playstudios Europe организован је конкурс за све који су желели да покажу како све ТЕТРИС може да изгледа. Тетрис је једна од најуспешнијих и најпопуларијих игара на свету, а идеја овог конкурса била је да се младима пружи прилика да покажу како Тетрис виде нове генерације и какав је утицај имао на њихов живот и одрастање.

Победницима су додељене награде 28. маја у оквиру Гејминг викенда у Дорћол Плацу. Прво место освојио је Александар Кежић, ученик 3. разреда Гимназије „Јован Јовановић Змај“ у Новом Саду, на другом месту био је Антон Бојић, ученик 3. разреда основне школе из Панчева, a треће место освојила је Марија Добродолац, која похађа други разред Средње графичке школе у Београду.

ГЕЈМИНГ ВИКЕНД

Последњи мајски викенд обележен је динамичном атмосфером у Дорћол Плацу, у којој се такмичило 12 тимова два дана и две ноћи без престанка, правећи видео-игре на задату тему: ретро игре. М3 Гејминг викенд протекао је у дружењу, размени идеја, учењу, представљању радова, изложби и инспиративним предавањима, а организовали су га Нордеус фондација, Playstudios Europe и Центар за промоцију науке.

Најбоља решења бирана су на основу критеријума забаве, игривости, теме, иновативности и графике, а они који су у највећој мери испунили све услове и проглашени су победницима јесте четворочлани тим Kupljeni WinRAR, кога чине студенти Факултета организационих наука и Високе школе за IT: Лазар Цветковић Теодора Ћопић, Димитрије Протић и Милан Вукашиновић. Друга награда отишла је у руке тима Bangag, а треће место су освојили Trigger igrači. Жири је специјалне награде за најпосвећеније тимове, који су све време стварали из Дорћол плаца уз само неколико сати сна, доделио тимовима LMAO и Ed Širan i Džindžeri.

Сви учесници Гејм џема имаће могућност да посете гејминг компаније Нордеус и Playstudios Europe и размене утиске са колегама које су дуго у индустрији.

ПРЕДАВАЊА

Др Марко Сувајџић, помоћник директора Института за дигиталне светове на Универзитету Флорида, професор у Лабораторији за дигиталну уметност и науку, као и директор Лабораторије за блокчејн на истом универзитету, одржао је три јавна предавања у склопу Маја месеца математике – у Математичкој гимназији, на Природно-математичком факултету у Новом Саду и у Силосима.

МатемаТеатар

МатемаТеатар је математичко позориште у коме су, у малим интерактивним представама, деца равноправно учествовала са великим именима науке, баратајући математичким појмовима. Програм се изводио у Силосима на три сцене: Архимед и Хипатија, Питагора и Пчеле у мехурима.

НАУЧНИ КАРАВАН

Научни караван је програм осмишљен као путујући аутобус, који је ученицима, наставницима, студентима и професорима из 15 градова широм Србије омогућио једнодневну посету Београду и учешће у садржајима М3. Научни караван је реализован уз подршку компаније Schneider Electric, која је пре 10 година покренула Центар за младе таленте, који организује бесплатне часове математике и програмирања за ученике основних и средњих школа.

EдуГејминг

У сусрет манифестацији М3, ЦПН је уз подршку Нордеус фондације и Друштва математичара Србије расписао конкурс у оквиру ЕдуГејминг програма: овај позив је био намењен првенствено наставницима математике и информатике основних и средњих школа. Од укупно 51 пријаве, изабрана су три најкреативнија видеа: из Прве крагујевачке гимназијe, под менторством професорке Јасмине Мицић, стигла је едукативна игра под називом „Низови“; едукативна игра „Мата Мапа“ стигла је из Гимназије „Јосиф Панчић“ из Бајине Баште, а менторка је професорка Јелена Стојкановић;  и, под менторством професора Александра Јовановића, у школи „Јован Јовановић Змај“, у Свилајнцу, осмишљена је игра којом се утврђује градиво повезано са применом једначина и система једначина.

 

 

Остале активности