U aprilu i maju, Centar za promociju nauke i Gimnazija „Patrijarh Pavle“ ostvarili su saradnju u sklopu projekta STEAM Learning Ecologies i zajednički realizovali nekoliko važnih aktivnosti.
Nastavnici i učenici Gimnazije „Patrijarh Pavle“ već dugo održavaju redovnu ambijentalnu nastavu van školskih učionica. Ovoga puta, svoje iskustvo su iskoristili za rešavanje jednog od dugogodišnjih problema škole, a to je nedostatak fiskulturne sale.
Projekat STEAM Learning Ecologies ima za cilj da pristup otvorenog školovanja kroz STEAM prakse približi učenicima uz rešavanje problema koji su relevantni za zajednicu, a uz uključivanje i drugih interesnih strana. Kroz ovaj projekat, učenici i nastavnici Gimnazije „Patrijarh Pavle“ uključili su arhitekte, istraživače, gradska preduzeća, studente, sportiste, i novinare, kako bi zajedno razvili plan za dobijanje fiskulturne sale i podigli svest o važnosti psihofizičkog zdravlja.
Đaci su najpre uz pomoć arhitekte izradili dizajn svoje željene sale, a potom su posetili Mejkers spejs Centra za promociju nauke, gde su izradili 3D makete opreme koju bi voleli da imaju u svojoj sali. U mejkersu, učenici su naučili kako da koriste 3D štampače, kreiraju dizajn za štampu i daju finalna rešenja maketa.
Pored ovoga, učenici su organizovali i sproveli niz aktivnosti koje uključuju trku na Adi Ciganliji, kviz, predavanja, istraživanje o psihofizičkom zdravlju njihovih vršnjaka, kao i izradu zdravog plana ishrane. Učesnici pilot ekologije su pokazali važnost izlaska iz škole kako bi se školsko znanje primenilo u stvarnom svetu.
Ova pilot ekologija učenja je tek prvi korak STEAM Learning Ecologies projekta. Na osnovu ovog modela, CPN će pomoći osnivanje i razvoj još 10 ekologija učenja u Srbiji. Cilj je da ove ekologije budu održive, da se škole povežu sa širom zajednicom, kao i da rade na rešavanju realnih problema koje smatraju važnim u svojim lokalnim zajednicama.